torsdag 22 augusti 2013

Gustav funderar på det här med ström


Eftersom strömmen inte går åt vårt håll förrän kl 18 idag har vi haft det lugnt i hamn. Eller, det regnade på typiskt brittiskt vis fram till 14 och sen tog vi en skön familjedusch så vi kände helt enkelt inte för att ge oss av. Välj själv. 

Nu gör Erik klart skepp medan Gustav åker på min mage upp till torget där det finns gratis wifi. Vi ska ladda ner den senaste väderfilen. Sen får vi se om det kanske är dags för den första nattseglatsen. Vi känner oss som nybörjare och osäkra på hur det kommer funka nu när Gustav är med. Men det hade varit skönt att testa inför Biscaya. Det verkar nämligen inte som om vi lyckas lura med oss Emelie och Alan.

Nu ser jag lite blå himmel mellan molnen. Dags att fortsätta. Kanske kanske kan vi segla.

2 kommentarer:

  1. Vilken stor kille Gustav har blivit sedan vi sågs! Det verkar som ni har det bra och just nu efter de två första veckorna med jobb efter 6 veckors skön semester så känner jag mig något avundsjuk på er 1 år långa ledighet! Har redan fått första förkylningen och är hemma och kurerar mig idag.
    Vi tyckte i och för sig att 1 vecka i båten var underbart, men lagom långt. Barnen älskade seglingen: Axel pratar om det nästan varje dag: Båt gunga- resten får vi fylla i. Kramar från syrran-svägerskan-faster

    SvaraRadera
  2. Gustav ser nu ut att ha fått sin första hårklippning ombord. Härligt att få följa era nya seglaräventyr på bloggen.
    Passerar ni Isle of Wight så minns jag att det var mycket diskussioner om segling, båtar och seglartävlingar när jag för många år sedan bodde hos det mycket, mycket "engelska" paret Mosley i Ryde. Cowes var seglarparadis den gången. Kanske är Isle of Wight värt ett besök om ni inte redan hunnit förbi ön?/En stor kram från Christina

    SvaraRadera