lördag 1 mars 2014

På besök i Malmö



Jag har som Erik skrev varit på besök i Sverige. Anledningen var att jag skulle delta i ett 50% seminarium, det vill säga jag skulle visa upp vad jag gjort hittills under examensarbetet. Förutom det hann jag med ölkvällar på Simpan, shoppingtur med syster och mamma, semleätande och inköp av 12 förpackningar välling. Det var kallt men ändå fint väder som ni kan se på bilden från Dockan i Västra hamnen. Det är den här hamnen som jag använder mig av i mitt examensarbete. Om ni är intresserade av att se hur det går för mig i mitt arbete kan ni samtidigt hjälpa mig genom att svara på mitt nya formulär: http://goo.gl/Syevd9

Sen i onsdags är jag tillbaka i Las Palmas. Jag möttes av en leende men lite tveksam Gustav och en glad Erik. Det tog inte lång tid innan Gustav var som vanligt, så det verkar inte som om min frånvaro har varit speciellt jobbig för honom. Skönt eftersom jag ska hem igen i slutet av mars för slutexamination av designdelen. I torsdags hade vi en familjedag med utflykt till stranden och andra delen av staden. Vädret var perfekt med sol och 23 garder varmt, det var som om Las Palmas välkomnade mig. Gustav sov en lång eftermiddagslur i vagnen och jag sov med huvudet i Eriks knä på en bänk vid stranden. Bra vardagsliv här nere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar