tisdag 4 juni 2013

Packa

Det är vad vi gör nu. Lägenheten är uthyrd från den förste juli så tills dess ska allt vara sorterat. En del ska till båten, en del till förråden och lite hem till föräldrarna. Visserligen har vi bott på 26 kvadrat, men det finns ändå fullt av bra att ha saker. Jag gillar att spara ifall att något kan komma till användning senare. Man vet aldrig vad som kan behövas. Som tur är har Erik inte samma mani vilket gör att en del även slängs eller skänks.

Erik jobbar på dagarna så jag och Gustav får packa då. Men konstigt nog tycker inte Gustav att packa är världens roligaste, han föredrar mammas fulla uppmärksamhet. Lite lurad kan han bli om han får sitta på magen och känna på (och stoppa i munnen) det som ska packas. Jag motiverar mig själv med att det är ungefär en månad kvar tills ett år på båten börjar. Vad jag längtar!

1 kommentar: